Na stacjach paliw pojawi się wkrótce nowy rodzaj benzyny. Paliwo oznaczane jako E10 będzie zawierać do 10 proc. bioetanolu

Benzyna wlana do diesla – co zrobić?

|

MS-CAR oferuje profesjonalne i skuteczne usługi awaryjnego wypompowywania benzyny z diesla. Firma działa w Opolu oraz w okolicach Opola i powiecie opolskim, a także na autostradzie A4. MS-CAR posiada wysokiej jakości sprzęt oraz doświadczonych specjalistów, którzy szybko i skutecznie rozwiązują problemy związane z niewłaściwym tankowaniem paliwa. Jeśli potrzebujesz pomocy w tej kwestii, warto skorzystać z usług MS-CAR.

Benzyna wlana do oleju napędowego – Jak sobie z tym poradzić?

Zatankowanie niewłaściwego paliwa może zdarzyć się każdemu, ale wlanie benzyny do silnika diesla to poważny błąd, który może prowadzić do przykrych konsekwencji. Objawy tego błędu obejmują brak mocy w silniku, a w niektórych przypadkach nagłe wyłączenie silnika lub nierówną pracę. Konieczne jest zrozumienie, jak postępować w tej sytuacji, aby zapobiec dalszym uszkodzeniom pojazdu.

Jako kierowca ważne jest, aby wiedzieć, jakiego rodzaju paliwa potrzebuje Twój samochód. Tankowanie niewłaściwego rodzaju paliwa może spowodować poważne problemy. Jednym z najczęstszych błędów jest wlewanie benzyny do silnika diesla. Na tym blogu omówimy objawy tego błędu i co powinieneś zrobić, jeśli ci się to przydarzy.

Silniki benzynowe a silniki wysokoprężne Silniki benzynowe i wysokoprężne to dwie zupełnie różne jednostki. Silniki benzynowe wykorzystują świece zapłonowe do zapłonu paliwa, podczas gdy silniki wysokoprężne wykorzystują kompresję do zapłonu paliwa. Paliwem do silnika benzynowego jest benzyna bezołowiowa, natomiast paliwem do silnika Diesla jest olej napędowy.

Objawy benzyny w oleju napędowym

Jeśli przypadkowo wlejesz benzynę do silnika wysokoprężnego, silnik nie będzie mógł prawidłowo pracować. Objawy tej usterki będą skutkowały przede wszystkim problemami z brakiem mocy silnika. Jeśli jest dużo benzyny, silnik po prostu się nie uruchomi. Czasami objawy mogą być różne, takie jak nagłe wyłączenie silnika lub nierówna praca. Jazda w takiej sytuacji jest prawie niemożliwa, gdyż szarpnięcie od razu wskazuje na uszkodzenie silnika. Co więcej, benzyna w oleju napędowym sprawi, że na desce rozdzielczej zaświeci się kontrolka Check Engine, a samochód przejdzie w tryb awaryjny.

Konsekwencje benzyny w oleju napędowym

Wlewanie benzyny do oleju napędowego to częsty błąd, ponieważ końcówka dystrybutora benzyny bezołowiowej jest po prostu węższa i bez problemu zmieści się w szyjce wlewu samochodu z silnikiem diesla. Końcówka dystrybutora oleju napędowego jest tak szeroka, że ​​nie mieści się we wlewie paliwa „benzyny”. Wlanie benzyny do oleju napędowego nie zawsze musi mieć poważne konsekwencje, ale jeśli benzyna była już zatankowana i uruchomiłeś silnik, konsekwencje mogą być bardzo poważne. Z pewnością istnieje duże ryzyko uszkodzenia pompowtryskiwaczy, które nie są przystosowane do pracy z benzyną bezołowiową.

Benzyna w oleju napędowym – co robić?

Jeśli zauważysz, że wlałeś benzynę do diesla przed uruchomieniem samochodu, najlepszym rozwiązaniem jest zepchnięcie pojazdu na wolne miejsce parkingowe, a następnie wypompowanie paliwa ze zbiornika. Jeśli już uruchomiłeś silnik, wyłącz go natychmiast i nie uruchamiaj ponownie. Wezwij pomoc drogową, aby przetransportować samochód do warsztatu w celu uzyskania profesjonalnej pomocy.

Chociaż możliwe jest samodzielne wypompowanie paliwa, należy pamiętać, że jest to rozwiązanie nieprofesjonalne. Spuszczenie paliwa ze zbiornika wymaga odłączenia przewodów paliwowych, co powoduje konieczność skorzystania z pomocy profesjonalnego warsztatu w celu całkowitego usunięcia benzyny ze zbiornika.

Jeśli już uruchomiłeś silnik, konsekwencje mogą być bardzo poważne. Należy natychmiast zatrzymać samochód i wezwać pomoc drogową. Spuszczanie paliwa ze zbiornika odbywa się poprzez odłączenie przewodów paliwowych, dlatego potrzebne jest do tego odpowiednie miejsce i doświadczenie.

Zapobieganie benzynie w oleju napędowym

Aby zapobiec wlaniu benzyny do silnika wysokoprężnego, przed tankowaniem należy dokładnie sprawdzić dyszę pompy paliwowej. Jeśli nie masz pewności, jakiego paliwa użyć, zajrzyj do instrukcji obsługi pojazdu, aby uzyskać wskazówki. Ponadto należy zwracać uwagę na wszelkie znaki ostrzegawcze lub alerty, które mogą wskazywać na problem z silnikiem.

Ile wlać benzyny do diesla?

W przypadku nowoczesnych samochodów nie ma znaczenia, ile benzyny wlano do oleju napędowego. Należy to zrobić, nawet jeśli do oleju napędowego została wlana tylko niewielka ilość benzyny. Nie ma co się łudzić, że paliwa się połączą i „będzie dobrze”. Trzeba wziąć sprawy w swoje ręce, wypompować zawartość baku i wlać olej napędowy.

W przypadku starszych samochodów, jeśli szybko zauważysz, że wlewasz paliwo do baku, niewielka ilość może się po prostu spalić. Przyjmuje się, że na pełny bak nie powinno być więcej niż 2-3 litry benzyny. Takie rozwiązanie wiąże się jednak z pewnym ryzykiem, ponieważ benzyna i tak może uszkodzić elementy.

Wniosek

Tankowanie niewłaściwego paliwa może być kosztownym błędem, zwłaszcza jeśli chodzi o wlewanie benzyny do silnika wysokoprężnego. Znajomość objawów, konsekwencji i rozwiązań tego problemu jest kluczowa, aby zapobiec dalszym uszkodzeniom pojazdu. Pamiętaj, aby zawsze zwracać uwagę na to, jakiego paliwa potrzebuje Twój pojazd i dokładnie sprawdzić dyszę przed tankowaniem, aby uniknąć takiej sytuacji.

Jeśli nieumyślnie zatankujemy niewłaściwy rodzaj paliwa, nie należy uruchamiać silnika pod żadnym pozorem. Zdarza się, że wlejemy niewielką ilość nieodpowiedniego paliwa, np. litr benzyny do 60-litrowego baku z ropą, ale to jeszcze nie musi stanowić poważnego problemu. Gorzej, gdy ilość niewłaściwego paliwa jest większa. W takiej sytuacji, jeśli zorientujemy się w czasie tankowania lub po nim, warto poprosić o pomoc obsługę stacji, która dysponuje odpowiednim sprzętem do wypompowania paliwa z baku. Jeśli silnik został już uruchomiony, nawet przez krótki czas, należy natychmiast wezwać pomoc drogową i transportować pojazd do specjalistycznego warsztatu. Tam wykonuje się procedurę wypompowania niewłaściwego paliwa, przepłukania układu oraz wymiany filtra paliwa. To pozwala na uniknięcie poważniejszych uszkodzeń układu wtryskowego, które wiązałyby się z kosztowną naprawą lub wymianą.

Call Now ButtonWezwij pomoc!